Saturday 25 May 2013

20Marchh of 2013


Bismillahirahmanirahim
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Alhamdulillah . hari ni masih bernafas lagi macam hari semalam . terima kasih atas pemberian satu lagi nikmat terulang dari Tuhan ini :')

entry pertama diupdate masa cuti sekolah . fiuuuuuu . dah 2 hari free . haha . semalam baru balik dari kem Puteri Solehah kat STA . akan lia isi cerita semalam dalam entry blog pada entry akan datang . isi pengisian yang berfaedah untuk kita semua . semoga kita semua bakal mendapat manfaatnya :')

hari ni , 25May . baru ada keberanian nak update entry blog pasal encik ES . fiuuuuuu . gambar atas gambar dia dengan pasukan bola sepak dia . haha . cuba lah cari mana satu encik Hamster lia . haha . pandai teka , sila komen kat link ni dipostkan . hadiah menarik menanti kalian . LOL =='

bangun pagi hari ni , truttt truttt , trutt truttt . handphone baling anjing lia vibrate XD

1 New message 
open text .........
ouch , dari encik Hamster

Morning my webbit

haha . kemain ceria bangun pagi dapat text dari dia . terus balas

morning my hamster XD

haha . MIANG *opsss . tercaps lock =='

dia ada game hari ni kat bandar . tu yang pagi pagi dah mesej , kejut lia bangun tidur . HAHA . rasa kalau handphone tak vibrate pagi tadi . sekarang ni belum bangun lagi . KOT? haha =='

mesej kejap je . kredit dia tinggal 2sen . alohaiii ==' 

heyy awak . main game tu elok elok yee . makesure dapat score gol ea? ^^Y

kenapa entry blog hari ni tajuk 20March? haha . diam diam XD . lia rasa , mungkin laa ES dah mula hafal tarikh ni . sebab bila tarikh ni tiba je , lia mesti wish kat dia

weyh , genap 1 bulan kita kawan rapat
weyh , genap 2 bulan kita kawan rapat

HAHA ><''

kay speechlesssssssssssssssssss ...........

sejak dia kerja , memang agak sukar *ayat tayah baku* untuk jumpa . bila ingat , baru 3kali jumpa . HAHA . dia busy ...... kay sangat paham . bila malam , dia tak text , lia paham . dia penat . dah biasa . cuma nak tidur malam je , lia text dia cakap , selamat malam . haha >< . dulu masa baru kawan dengan dia . mesti tunggu pukul 12malam , sebab nak wish selamat malam kat dia . so gedikkkkk . =='

let me tell you about our first meet

me : lepak cendol sagu rumbia jom . aku belanja?
him : jom . bila?
me : sat g . kau gerak dulu
him : okayy . 
me : dah sampai bagitau
him : alright

first meet . so awkward . lia lambat sampai sebab .. cari coklat dulu kat Senggarang XD . haha . ngidam pulak rasa ==' . dia sampai dulu kat gerai tuu . budak senggarang kompem tau cendol si Takwa tu kan . pemes kot cendol tuu . tepi jalan je XD

first meet , takbanyak cakap . segan gilaaa . masa tu , lia jumpa dia . madah dari tudung sampai kasut semua hitam . BERKABUNG atas kematian si bekas kekasih . lol =='

ayat dia masa tengah sibuk baca surat khabar Metro Harian

" senyuman kau FAKE yanie  . mata pun sembap " *sambil tengok mata lia

maigaddd . HAHA .

me : *FAKE SMILE*

and the ice was broken . dia cerita pasal team bola dia yang g main kat Sintok, Kedah tahun lepas . sebulan dia takde kat sekolah . kita orang sama sama cerita, pasal dia nampak lia nangis dari pintu pagar sekolah , sampai nak naik tangga bangunan belakang . sebab , lia hampir kena langgar dengan sorang makcik , gara gara tak pakai spec masa bawak motor . HAHA . salah sape? salah ibu yang mengandung ==' . balik sekolah , dia terus conteng wall FB lia 

weyh , kau kenapa nangis tadi? - ES

haha . lawakkkk XD . dia pernah cakap kat lia . dia ingat lia budak form2 . bhhhhhh . rasa nak kick dia bagi sedar . I am already 17 years old bro ><''

tu first meet laa . dia banyak mendengar dari bercakap . memberi respon terhadap apa yang lia cakapkan . he is good listener . 

second meet , pergi pasar sama sama . haha . 
third meet , lepak Hanan sama sama . jyeahhhhhhh . 

memandangkan dia dah kerja , dah dapat gaji . so dia dah janji nak belanja lia makan . HAHA . kasi pauu itu abang besar . =='

sebelum tu . 20April lepas . birthday dia yang ke 20tahun . dah tua kau ni ek weyh :p . HAHA . lia bukan 1st wisher birthday dia sebab lia tertidur . sedar 2pagi , terus cari hp . tengok hp penuh misscall dari dia . nak ajak OTP lettew . haha . terus wish dia

- KAY LUPA APA WISH LIA UNTUK DIA . HOPE DIA SIMPAN LAGI WISH TEXT TU -

dia call . ayat pertama keluar : aku ingat kau orang pertama wish birthday aku . 

heeeee . maaf XD . then OTP sampai 2pagi , 230pagi . 3pagi kot baru tidur . cehhhh . padahal esok sekolah derrr . ingat nak belanja dia Kepci tauu sebab dia ngidam nak makan kepci . haha . tapi disebabkan dia malas nak keluar . bimbang kena lempor telur dengan tepung oleh kawan kawan dia . so tak jadi lah kami keluar . HAHA . 

malam nya pun , lia tertidur lagi . 10misscall dari dia . haha . lia rasa dia bengang kot dengan lia . sampai dia mesej lia .

yanie , kata nak OTP . tinggal 5minit je lagi ni weyh . 

masa tu jarum jam menunjukkan jam 1155 malam . kesian dia ><'' . sorry bro . aku penat , dari pagi sampai petang kat sekolah . ada kem teknik menjawab Fizik dengan Kimia . tu yang tidur awal . mohon maaf XD

2minggu lepas , lepak Hanan dengan dia . sebenarnya tak merancang pun nak DATE . nak DATE . date ke? whatever ==' date dengan dia . HAHA . no lah . bukan date . date 2orang . ni kami bertiga . adik lia teman , lia nak jumpa dia sebab nak bagi hadiah hari jadi . just a simple gift for him . apam polka dot yang atas apam tu ada nama dia . haha . mulanya takjadi jumpa sebab dia malas nak keluar . sekali lia buat muka , taip mesej panjang sampai 4muka surat , eh jadi pulak . haha . *1ST TIME MERAJUK DENGAN DIA* . then , datang rumah dia . bukan dalam rumah . mohon bukak mata . jumpa kat depan rumah dia jee . haha . dia naik EGO . ya Allah . sopan gilaaaaaaaaaaaa . lia follow dia dari belakang , asik gelak je . sopan sangat weyh . ><' . then , dia bukak hadiah tuu . haha . dia ingat katak . kemain muka cuakkkk . beria tanya amenda lah dalam kotak tu kan --' . haha . dia ajak teman dia makan kat Hanan . tau tak hanan? kedai makan sebelah Sejati tuuu . yang oghe kelate yang niage tuuu , *tengok , kawe pu dah mula kecek kelatee =='

yeayyyy , makan time . langkah kanan sungguh . perut pun masa tu memang tengah kebulur . ><' . order nasi paprik . fav food kalau makan kat hanan tu . adik lia order nasi goreng pattaya , dia order nasi goreng ayam merah . macam tu laaa . lia orang last siap makan . dia suh lia habiskan semua sayur yang ada kat paprik tu . hello , I'm a unvegetarian laaa .

muka dia . pelik tengok lia takmakan sayur .

PATUT LAH TAK TINGGI , TAK BESAR . TAK MAKAN SAYUR RUPANYA ><'

kata dia . lia buat danggggg je . haha . nak habis kan lauk kat paprik tu terkial kial . pedas satu . banyak sangat pun yee . sampai dia cakap

habiskan isi ayamm tu . kau takhabiskan , ayam tu nanti kejar kau . haaaa . takut tak? 

lia dah gelakk jeee . ada ugut orang macam tu -.-'

then dah siap makan , balik . 

sampai rumah , text dia

terima kasih ajak aku teman kau makan . terima kasih payung aku makan nasi paprik . terima kasih sudi terima hadiah aku yang tak seberapa tu . nak beli hadiah mahal , aku tak kerja lagi . so tu je la yang aku mampu . minta maaf kalau aku kacau masa kau rehat malam ni . minta maaf kalau taksedap apam polka dot tu . minta maaf sebab benda tu biasa biasa je kat mata kau . minta maaf atas segala kekurangan .

haaaaa . dia balas

haha . okay okay . aku takkisah pun semua tuu . Btw , thanks bagi apam tu . aku hargai sangat :) <---- big smile ^^Y

the end of story .

dengan dia . lia belajar jadi matang . dengan dia , lia belajar jadi manusia yang paham orang . dengan dia , lia belajar jadi diri sendiri . takde palsu palsu semua ni . dengan dia , lia belajar terima hakikat kalau kita suka, sayang walhal mencintai orang tu sehebat mana pun , tak semestinya kita WAJIB jadikan dia sebagai partner kita . cukup lah jadi kawan yang sentiasa ada masa untuk dengar kita punya masalah , cerita . yang sudi memberi respon terhadap cerita yang kita sampaikan kat dia . dengan dia, lia belajar nak jadi Hamba Allah yang lebih reda terima takdir Allah . dengan dia, lia belajar untuk jadi MANUSIA yang sebenar :) . dengan dia lia belajar untuk jadi seorang penunggu yang setia . ecececehhhh ==' . dengan dia lia belajar untuk tak sibuk mencari BF baru . HAHA . tau kenapa? sebab lia rasa couple tu macam buang masaaa je . lebih baik macam ni . 

you are my sunshine . my only sunshine . you make me happy when my skies are gray . you'll never know how much I need you . so please dont take my sunshine away ;)

to him , special for MR : terima kasih jadi kawan aku . jadi abang aku . serius . aku rasa ALONE gilaa kalau tiba tiba kau buat keputusan taknak kawan dengan aku . haha . kau tau kan , aku gembeng . kuat nangis , kau tau kan aku ni ada masa ngade ngade . tapi , kau takpernah bosan layan aku . kau takbosan pujuk aku bila aku nangis . kau takbosan layan aku bila time mengade aku sampai . kau takpernah cakap kau BOSAN mesej aku . even kau penat , kau tetap balas mesej aku , sampailah aku cakap . pergi lah rehat sana . baru kau stop mesej . kau tak pernah berkira dengan aku kalau mesej dengan aku . terima kasih sangat weyh . kau tau kan cerita aku dengan budak JB yang pernah jadi kawan baik aku dulu . kau tau kan, maksud KESEDIHAN dan KETAKUTAN bila hilang kawan baik? aku harap . kau takmacam dia . jadi kawan baik aku sampai bila bila eh? aku sayang persahabatan kita weyh . sayang sangat . kau tau MATAHARI? wujudnya dia tu , memberi sinar kat semua makhluk dalam bumi . wujud nya kau? you are the only my sunshine . kau bawak SINAR BAHAGIA dan KECERIAAN dalam hidup aku selain kawan kawan aku . kita kawan  . aku tunggu janji kau . umur 25tahun aku tak kahwin, aku jadi wife nombor2 kau . haha . ingat tak benda ni? :p . HAHA . semoga Allah memberikan kau pasangan hidup yang solehah . ditemukan dengan tulang rusuk kiri yang terbaik . aku doakan kau . selalu :')

tadah tangan : yaAllah, peliharalah persahabatan kami berdua ini sebaik mungkin . erat dan kukuhkan tali persahabatan yang KAU sendiri aturkan ini yaAllah . jadikan lah kami sahabat yang sentiasa saling ingat mengingati akan perintah dan suruhanMu . semoga ikatan persahabatan ini terus kekal selama nya 

ADIOSAA ^^Y 

No comments

© Bunga Liar
Maira Gall